historie vývoje 1203
> Hlavní stránka
> našel jsem sanitku
> koupil jsem sanitku
> historie vývoje 1203
> odvezl jsem sanitkou manželku do porodnice, narodil se Willem Sieber
> 1203 se stále vyrábí
> veteránské doklady sanitky

První prototyp vozidla Škoda 1203 byl vyroben již v roce 1956. V roce 1962 bylo přijato označení Škoda 1203. Jelikož v socializmu šlo vše pomalu, výroba vozidel začala až koncem roku 1968 a skončila v roce 1999. Ve Škodě 1203 byl montován motor, který vznikl před II. Světovou válkou pro Škodu Populár 1.100 OHV. Nad předním oknem se nachází původní "kšilt". Tento nesmyslný lem, který vytváří velký odpor vzduchu a spotřebu benzínu, má prapůvod v SSSR. Když se projektanti 1203 byli v zemi sovětů učit, jak se vyrábí auta, všimli si, že sovětská vozidla mají nad oknem "kšilty", tak ho na 1203 udělali také. Až později se zjistilo, že v Rusku ho mají proto, že na Sibiři jim padá silná rosa na okna a zamrzá, tak si tam dali "kšilt", aby měli okna čistá. V osmdesátých letech byl již ve výrobě 1203 "kšilt" odstraněn. ŠKODA 1203 byla vyráběna jako typ 997, od roku 1974 jako typ 776. Původně se 1203 vyráběly v AZNP - Automobilové závody národní podnik, závod Vrchlabí. V roce 1981 byla uončena výroba 1203 v Česku a výroba byla přesunuta na Slovensko do Trnavy, TAZ - Trnavské automobilové závody. Od roku 1968 do roku 1981 bylo v Česku vyrobeno 69.727 vozidel 1203.


1956 - prototyp

1956 - prototyp

1957 - prototyp

1957 - prototyp

1957 - prototyp

1957 - prototyp

1957 - prototyp

1957 - prototyp

1959 - prototyp

1961 - prototyp

1961 - prototyp

1966 - prototyp COM

1966 - prototyp sanita

1962 - prototyp sanita

1962 - prototyp sanita

1962 - prototyp sanita

1962 - prototyp sanita

1962 - prototyp sanita

1978 - camping

1978 - camping

1978 - camping

1972 - prototyp Š778, nová koncepce karoserie, podvozku, vlečená zadní náprava, zvětšení rozchodů i agregátu Š 720

1972 - prototyp Š 778

1981 - poslední modernizace - Vývoj. odd. ve Vrchlabí

1981 - Poslední modernizace - Vývoj. odd. ve Vrchlabí

1981 - poslední modernizace - Vývoj. odd. ve Vrchlabí

1981 - poslední modernizace - Vývoj. odd. ve Vrchlabí - vnější nasávání vzduchu pro zadní topení

1981 - poslední modernizace - Vývoj. odd. Vrchlabí

1979 - sanita se zvýšenou střechou pro Turecko

1979 - sanita se zvýšenou střechou pro Turecko

1956

1957


1962 - 26 prototipů Agromobil

1962 Agromobil

1960

1964

1968

1972 prototip

1961

 

 

TOPlist